به گزارش مهر به نقل از هلال احمر، وحید رحمتی در همایش مدیران ستادی و عامل استانهای جمعیت هلالاحمر با تاکید بر اینکه کار در روابط عمومی پرپیچ و خمتر از مدیریت یک دستگاه است، گفت: اگر روزی مدیریت دستگاهی برای روابطعمومی، کم گذاشته و از آن پشتیبانی نکند، به طور یقین زمان خسران سیستم فرا رسیده است.
وی با اشاره به اینکه مرحوم استاد نطقی؛ پدرعلم روابط عمومی، روابط عمومی موفق را نشانهای از موفقیت و توفیق رئیس و تشکیلات سازمان میدانست، گفت: بر این اساس هم رئیس دستگاه و هم خود سیستم برای به ثمر نشاندن سه هدف مهم ایجاد هماهنگی بین ردههای بالا و پایین، وسایل ارتباط جمعی و افکار عمومی که بر عهده روابطعمومیها است، جز با پشتیبانی حداکثری و تکیه بر این حوزهحیاتی، موفقیتی نخواهد داشت.
رحمتی با اظهار تاسف از اینکه با گذشت چند دهه از سخنان ارزشمند مرحوم دکتر نطقی، هنوز تفکر و دیدگاه برخی مدیران نسبت به روابطعمومی، واحدی فرعی و سلیقهای است، اظهار کرد: برخی مدیران با نگاهی اشتباه، روابطعمومی را ابزاری در خدمت خود میدانند، غافل از اینکه روابط عمومی جایگاهی بسیار حساس و علمی در دستگاهها دارد و متاسفانه این نگاه زمینه خسران سیستم را فراهم میکند.
مدیرکل روابطعمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلالاحمر با تاکید بر اینکه حوزه اطلاعرسانی محل آزمون و خطا نیست، خاطرنشان کرد: روابطعمومی عقیده دارد بیش از ۵۰ درصد فعالیتهای جمعیت هلالاحمر باید در بستر سیستم روابط عمومی و اطلاعرسانی تبلور کند و اینکه اکنون تا چه اندازه به این اصل پایبند هستیم و آن را در برنامههای خود لحاظ میکنیم، نیاز به بررسی و آسیبشناسی جامع دارد.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه، تشکیلات و پشتیبانی روابطعمومی هلالاحمر استانها نیاز به تغییر تفکر مدیران ارشد و تحول اساسی دارد، تصریح کرد: گاه در برخی روابطعمومیهای هلال احمر استانها بیش از یک تا ۲ نیرو حضور ندارد که در برخی موارد هیچکدام از آنها نیز متخصص نیستند و لذا ضروری است در نخستین گام تغییرات ساختاری و برنامهای هلالاحمر به تحول روابط عمومی توجه ویژه شود.
رحمتی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران هلالاحمر در سال ۹۲ مبنی بر اینکه جمعیت باید هر فعالیت وخدمت داوطلبانه را که برای مردم انجام می دهد به بهترین شیوه و هنرمندانه اطلاعرسانی کنید، اظهار کرد: اینکه جمعیت هلال احمر اکنون و پس از سالها در حال تدوین برنامه جدیدی برای خود است یا اینکه جوانان داوطلب در این نهاد مردمی چگونه در هلال احمر به رشد، برازندگی و کمال میرسند؛ تنها از بستر روابطعمومی است که در جامعه قابل طرح و نمایش خواهد بود.
وی همچنین تاکید کرد: مدیران باید روابط عمومی را واحدی فرعی و ابزاری ندیده و با آن سلیقهای برخورد نکنند و حتی در سختترین شرایط مدیریتی دستگاه خود به روابطعمومی تکیه و اطمینان داشته و پشتیبانی حداکثری از آن داشته باشند.
نظر شما